Alla inlägg under november 2009

Av Linnea Blomqvist - 27 november 2009 11:23

        

Jag borde vara mer positiv till varmen, men det ar svart nar ens mage inte vill som jag vill. Den kurrar och mar allmant daligt. Min foda bestar av massa massa vatten, coca cola (som jag i vanliga fall inte ens gillar), juice och nagon enstaka banan. Jag sitter nu har i alla fall och ligger inte i var varma hydda. Jag vill bli frisk! Min mage har tjabbat lite till och fran nu i en vecka, men det var i forrgar natt det blev sahar jobbigt. jaja, nog om min mage, jag maste ju beratta lite nu om vad som har hant under resan nar jag antligen har tagit mig tid att logga in har!

Onsdagen den 12 november anlande vi till bangkok efter en resa som gick relativt bra, forutom for lite somn och ursakta fordomen, ackliga 80ariga gubbar med sina sma tjugoariga flickor till fruar. Okejokej, jag ska inte uttala mig om sadand jag inte vet, men det var liksom ganska uppenbart vilket slags forhallande dom hade, dom kunde inte ens kommunicera med varandra.I alla fall sa upptakte vi bangkok trotta och lite overvaldigade av denna stora, smutsiga stad. vi gick runt och tittade med grusiga ogon o hjarnor som nog inte var sa himla oppna for alla dessa intryck och manniskor som drog i en fran alla hall och kanter. Efter ett par timmar atervande vi till hotellet och fick lite behovlig somn! Sedan gick vi runt en runda till pa kvallen men blev snabbt trotta och gick tillbaka for att sova. Dagen efter var vi mer utvilade och sag staden med andra ogon. Vi akte tuktuk och pratade med alla thailandare som ville saga vad vi skulle ga och titta pa. Man blev lite stott sa i borjan eftersom att det ar sa ovant, men dom ar ju bara sa himla trevliga och pratglada egentligen. Vi stannade i bangkok i fyra natter och tyckte mer och mer om staden. Vi var bland annat pa ett konstmuseum, sag en helt galen karnival, at massa god mat, var pa en mysig bar med en livespelning..

Sedan kande vi oss ganska nojda, i alla fall pa nagon manad ( da vi planerar att komma tillbaka innan vi aker hem). Vi tog nattaget till phuket. taget var okej, men sedan fick vi vanta pa en buss i tre timmar mitt i natten, lite jobbigt med tanke pa att man inte fick sa mycket somn pa taget. Vi valde att bo vid en av de mindre stranderna i phuket, men detta omradet var sa himla turistigt och svennigt sa man blev trott bara efter ett par timmar. Men vi bodde pa ett hostel dar en svensk kvinna var agare, och vi fick bra kontakt med henne. Vi hyrde mopeder och hon visade oss bland annat till en jattemysig pytteliten strand med nastan bara thailandska besokare. det kandes bra. det ar sadant vi ville uppleva kande vi. Vi korde aven upp jattehogt upp pa ett berg och tittade pa en buddhastaty, det var haftigt. Sedan akte vi pa en planerad snorklingsresa till en o som hette raya island. helt galet vacker och med kritvit sand och sa himla fin natur. Det var svart att leva budgetliv dar, men sa himla haftigt att se denna on. En negativ sak med on var visserligen att jag sag den sorsta spindlen jag nagansin sett! att jag inte svimmade var ett under, men antar att jag borde vanja mig.

Sista kvallen i phuket bjod den svenska kvinnan, Ingmari, oss pa en fest for hennes thailandska pojkvan som fyllde ar. Det var valdigt intressant och kul.

Efter phuket akte vi till phi phi island och stannde dar i tre natter. Det var annorlunda fran de andra stallena vi varit pa. mycket fest och turister. Men anda en skon stamning. Vi paddlade kajak en dag, vilket vi bestamt ska gora mer.

Nu ar vi pa Raialy, en valdigt vacker o som jag tyvarr inte fatt uppleva sa mycket av. men jag kanner att jag snart blir battre. Vill ju se och njuta av on och av all god mat! men men, snart ar jag pa fotter! skriver mer har sedan. kanske en lite trakig och icke sa malande uppdatering, men det kommer! Nu vet ni lite i alla fall.



CIAO.





Presentation


IDA LINNEA BLOMQVIST

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards