Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Trying something new

Av Linnea Blomqvist - 13 april 2010 08:28

  


Uttrycket Det blir aldrig som man tänkt sig tas till en annan nivå. På en dag har jag förändrat hela mitt liv, är det detta som kallas för en kris? Eller kanske bara för lite förändring i vardagen, spänning. Att bara våga släppa allt man hade, någon slags trygghet? Visserligen har jag fått ny trygghet på vissa plan, ett nytt jobb som bara känns så himla bra! Vilka underbara människor. Känns nästan som Hon & Han, även om jag saknar Hon & Han jättemycket.

Ögonen har öppnat upp en annan fläck, jag ser. I alla fall så skymtar jag, Något nytt, något bra är påväg, jag kan nästan greppa det, känner det i luften. Något att bygga på, en grund. En doft av hopp och värme. En röst som säger att jag ska leva nu nu nu. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Blomqvist - 6 oktober 2010 22:36

Vill vara hon som får ett glittrigt bländande ljus kring kroppskonturer när jag går igenom stor folkmassa. vill synas mest av alla, vill bli älskad av alla, vill bara bäst på allt. ...

Av Linnea Blomqvist - 21 juli 2010 22:46


     Cykla, cykla, cykla tills benen går av sig själva. Trampa i frustation över livet utan något mål i sikte. Flackande blick och fladdrande tankar som stör min koncentration. Framförallt för mycket tankar, känslor som hugger i bröstet; som lätt...

Av Linnea Blomqvist - 20 juli 2010 23:03


      Vissa dagar ser jag helt enkelt klarare än andra. Huvudet känns sådär härligt rensat, tomt men ändå upprymt; av klara tankar. Känslan av att inse vilka och vad som faktiskt betyder någonting eller allt. Att känna irritation och hat är b...

Av Linnea Blomqvist - 19 juli 2010 22:05


     Var är du när jag behöver dig? Jag ringer, Slår dom tio siffrorna som så många gånger förut när hela min värld håller på att rasa. Som det var då, precis som då men så olikt. Du svarade alltid mig, jag var alltid din första prioritering. Pip...

Av Linnea Blomqvist - 13 juli 2010 14:01

Att oroa sig för mycket gör mig bara svagare och att ha en massa måste inprentade i hjärnan förstör bara min tid. Att våga misslyckas är bra, att se sina misslyckanden som lärdomar kan vara fint. Att leva på hoppet, är det a waist of time? Att dröm...

Presentation


IDA LINNEA BLOMQVIST

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards