Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Har precis fatt en stelkrampsspruta och tre olika tabletter som jag ska ta 3 ganger dagligen.

Av Linnea Blomqvist - 15 december 2009 12:19

Ja, var resa ar helt underbar som sagt men min kropp ar verkligen emot mig. Brande mig som sagt pa ett avgasror i forgar och fick en blasa, men den verkar laka bra. Daremot sa fick jag ett myggbett for nagra dagar sedan som jag kliat pa. Vet ju att man inte ska klia nar man ar i en sa smutsig stad med alla bakterier och sadar, men det ar sa skont och man tanker inte pa det just for stunden. och pa natten sa har man inte riktigt nagon bra kontroll over vad man gor. I alla fall borjade det gora mer och mer ont och foten borjade svullna mer och mer for varje dag. Darfor kande jag idag att jag inte stod ut mer. Johan och jag gick en jattelang promenad runt en mysig sjo och efter det sa gjorde det outhardligt ont sa vi gick till sjukhuset som ligger har bredvid vart hotell. Lakaren var inte speciellt bra pa engelska och jag forklarade sa gott det gick om myggbettet och aven att vi varit pa ett vattenland dar det antagligen fanns lite bakterier. han tyckte absolut att jag skulle ta  en stelkrampspruta vilket jag gjorde, tror jag. Jag hoppas det var stelkramp, men hans beskrivning om sprutan lat som den, kunde inte varit nagot annat. Jag maste lite pa det nu har jag bestamt. Han fragade nar jag fatt det senast, vilket jag inte kunde svara pa.. i fjarde klass har jag fatt for mig att man fick den? Fick aven kopa en kur antibiotika, varktabletter och nagra tabletter som skulle ta ner svullnaden. Dom varkar gilla tabletter i det har landet men det ar val bara att knapra och vara glad.


Nu ar vi i Dallat som ligger hogt hogt upp pa ett barg. Akte buss hit pa varldens smalaste vag med ett stup pa ena sidan, jag blev lite skramd nar vi fick mote, kandes som att bussen tippade lite at sidan. Da tankte jag pa mamma och pa hur hojdradd hon hade varit! saknar familjen en del faktiskt, tanker pa er. 

Det har stallet ar sa himla fint med massa kullar och frisk luft. Lite for kallt for mig, runt 15 grader pa natterna och 20-22 pa dagarna. Vi bor pa ett jattebra hotell med en mycket trevlig man som ager det. Rummet ar det finaste rummet vi sovit pa hittills, stort och rent och en  balkong med underbar utsikt.

Imorgon borjar jag med min tablettkur och hoppas pa att jag mar lite battre. Vi har bokat en mopedtrip tillsammans med mannen som ager hotellet. han vaxte upp i en liten by som vi ska titta pa. Vi ska traffa hans biologiska familj och laga mat med dom. Ska aven se ett jattestort vattenfall och ett kaffeplantage.


Ikvall blir det att jag maste ligga pa hotellrummet for maste ha foten hogt och vila hela kvallen for far inte anstranga mig nagonting. far inte ga nagonting idag, det suger. Men hoppas det blir battre imon. Ska bara lasa och kaka apelsiner nu, vill verkligen vara battre imorgon.


ciao.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Blomqvist - 6 oktober 2010 22:36

Vill vara hon som får ett glittrigt bländande ljus kring kroppskonturer när jag går igenom stor folkmassa. vill synas mest av alla, vill bli älskad av alla, vill bara bäst på allt. ...

Av Linnea Blomqvist - 21 juli 2010 22:46


     Cykla, cykla, cykla tills benen går av sig själva. Trampa i frustation över livet utan något mål i sikte. Flackande blick och fladdrande tankar som stör min koncentration. Framförallt för mycket tankar, känslor som hugger i bröstet; som lätt...

Av Linnea Blomqvist - 20 juli 2010 23:03


      Vissa dagar ser jag helt enkelt klarare än andra. Huvudet känns sådär härligt rensat, tomt men ändå upprymt; av klara tankar. Känslan av att inse vilka och vad som faktiskt betyder någonting eller allt. Att känna irritation och hat är b...

Av Linnea Blomqvist - 19 juli 2010 22:05


     Var är du när jag behöver dig? Jag ringer, Slår dom tio siffrorna som så många gånger förut när hela min värld håller på att rasa. Som det var då, precis som då men så olikt. Du svarade alltid mig, jag var alltid din första prioritering. Pip...

Av Linnea Blomqvist - 13 juli 2010 14:01

Att oroa sig för mycket gör mig bara svagare och att ha en massa måste inprentade i hjärnan förstör bara min tid. Att våga misslyckas är bra, att se sina misslyckanden som lärdomar kan vara fint. Att leva på hoppet, är det a waist of time? Att dröm...

Ovido - Quiz & Flashcards