Alla inlägg den 22 september 2009

Av Linnea Blomqvist - 22 september 2009 20:13

Lita aldrig på någon, ifrågasätt allt och alla. Och får du inget bra svar så vet du att personen som står framför dig ljuger. Ta alltid reda på sanningen och följ aldrig med strömmen bara för att alla andra gör det. Lär alla i din omgivning detta och din generation kommer klara sig bra. Och ta aldrig några lån, det ger dig bara ångest och sätter dig i skiten. Visa ord av en klok kund som jag hade idag...


Dumma mörker. Kväver all min energi. Jag som tänkte städa, ut och gå, ta tag i saker. Saker som visserligen kan vänta tills imorgon.. Känns helt plötsligt som att dagarna är så korta, som att dom inte räcker till för saker jag vill göra. Tänkte rida idag också när jag kom hem från jobbet, men var verkligen helt sinnessjukt hungrig så var tvungen att laga lite riktig mat först. Och efter lite pasta i magen och en blick ut genom fönstret var all min lust till en ridtur borta. Imorgon börjar jag inte förrän vid tre så då blir det långprommenad och ridning. Och ikväll kommer Johan hit här vilket blir fint. Älskar när vi båda har sovmorgon och ligger kvar länge i sängen och äter långa lyxiga frukostar. Det är värt så himla mycket, gör hela dagen så mycket lättare på något vis.


Måste våga förändra saker, våga släppa taget och bli fri. Om man aldrig vågar så står man ändå bara kvar och trampar och undrar om ett par år om det var värt det. Nej, usch. Hur kan man inte släppa något som är halvbra, något som bara är sådär, för något som kan bli superspännande och helt underbart bra? Självklart vet jag att det också kan bli katastrof, men det är det värt. Då kan jag i alla fall aldrig gräma mig över att jag inte har försökt. Och allt fixar sig, det gör det verkligen till slut. Man måste bara tro på det.


Nu blir det en runda i mörkret ändå, orkar inte sitta här inne en sekund till!  Ciao//.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards