Direktlänk till inlägg 29 september 2009

The "feel good" revolution

Av Linnea Blomqvist - 29 september 2009 11:24

    


Jag har känslor. Jag orkar bara inte visa dom idag, jag döljer mig själv och sväljer alla klumpar. Jag ler och tittar folk sådär länge i ögonen för att övertyga om att jag faktiskt är glad. Jag vill inte se några tvivel ifrån någon, vill inte ha någon som tycker synd om mig, för det är det inte.


Ställde klockan idag för att få ut lite av dagen innan jag börjar jobba klockan två. Tänkte åka in till karlskrona för att se Johan som jag inte träffat på en vecka. Men han har ingen mobil för tillfället så fick aldrig tag på honom igår, och inte i morse heller. så sen när han ringde blev det för sent. 

Var pigg och kände mig lite lycklig i morse, nu känner jag mig bara tom. hatar att jag blir såhär vissa dagar, bygger upp någon slags förväntning och sedan när det inte blir så, så faller allt.


Förlåt, men jag vill faktiskt inte veta allt om alla drömmar och känslor och allting på samma gång. Jag vill verka stark men idag är jag inte det. jag ska visa mig stark idag men jag kan skriva det här, jag är svag. 


Nu ska jag ut och gå en lång runda och bara tänka på allt eller inte tänka på något jag får se..


ciao. 


Du är det finaste jag vet.

 
 
Ingen bild

baby

1 oktober 2009 11:23

Att du börjat blogga är det bästa som hänt på länge!
Du ÄR det finaste jag vet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Blomqvist - 6 oktober 2010 22:36

Vill vara hon som får ett glittrigt bländande ljus kring kroppskonturer när jag går igenom stor folkmassa. vill synas mest av alla, vill bli älskad av alla, vill bara bäst på allt. ...

Av Linnea Blomqvist - 21 juli 2010 22:46


     Cykla, cykla, cykla tills benen går av sig själva. Trampa i frustation över livet utan något mål i sikte. Flackande blick och fladdrande tankar som stör min koncentration. Framförallt för mycket tankar, känslor som hugger i bröstet; som lätt...

Av Linnea Blomqvist - 20 juli 2010 23:03


      Vissa dagar ser jag helt enkelt klarare än andra. Huvudet känns sådär härligt rensat, tomt men ändå upprymt; av klara tankar. Känslan av att inse vilka och vad som faktiskt betyder någonting eller allt. Att känna irritation och hat är b...

Av Linnea Blomqvist - 19 juli 2010 22:05


     Var är du när jag behöver dig? Jag ringer, Slår dom tio siffrorna som så många gånger förut när hela min värld håller på att rasa. Som det var då, precis som då men så olikt. Du svarade alltid mig, jag var alltid din första prioritering. Pip...

Av Linnea Blomqvist - 13 juli 2010 14:01

Att oroa sig för mycket gör mig bara svagare och att ha en massa måste inprentade i hjärnan förstör bara min tid. Att våga misslyckas är bra, att se sina misslyckanden som lärdomar kan vara fint. Att leva på hoppet, är det a waist of time? Att dröm...

Ovido - Quiz & Flashcards