Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

supersupergirl

Av Linnea Blomqvist - 12 oktober 2009 19:48

Var precis ute och sprang, just när solen höll på att gå ner, när den nästan helt var försvunnen och himlen var helt rosafärgad. Det var härligt! Speciellt efteråt förstås, då kroppen är sådär härligt varm och musklerna sådär spända. Jag gillar den känslan. 

Har bara jobbat mellan tio och två idag, kan vara lagom ibland. Lagade mat tillsammans med mamma när jag kom hem och sedan gick vi en jättelång runda och pratade massor om allting. Kändes roligt och skönt att umgås med mamma. Var även med henne och hundarna på agilitytävling igår! Det var hur kul som helst att se ala söta hundar, plus att Lili vann och Ebba kom femma, sötnosarna! och mamma tycker det är jättekul och det är så bra att mamma verkligen brinner för något så mycket tycker jag.


Resan börjar närma sig nu, och nervositeten börjar komma över mig allt mer. Kom på igår att mitt vaccin mot kolera som Johan och jag hämtade ut i halmstad förra veckan hade stått i mitt rum i en hel vecka! Det ska förvaras i kylskåp i 2 till 8 grader.. Blev lite irriterad för var inte så sugen på att lägga ut mer pengar på vaccin. Men det var tydligen ingen fara, vilket kändes som en lättnad i alla fall. Har även fixat med försäkringen idag, good girl.


Känns bra att ha kommit igång någorlunda med lite träning igen. Har ju alltid ridit minst fem gånger i veckan förut och har verkligen avskytt att springa. Men nu är det helt plötsligt hel okej. Imon när jag är ledig ska det nog springas en lite längre runda. Kanske blir en ridtur också i höstrusket..


Nu ska jag göra lite honungste och bara mysa under en filt. Ciao!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Blomqvist - 6 oktober 2010 22:36

Vill vara hon som får ett glittrigt bländande ljus kring kroppskonturer när jag går igenom stor folkmassa. vill synas mest av alla, vill bli älskad av alla, vill bara bäst på allt. ...

Av Linnea Blomqvist - 21 juli 2010 22:46


     Cykla, cykla, cykla tills benen går av sig själva. Trampa i frustation över livet utan något mål i sikte. Flackande blick och fladdrande tankar som stör min koncentration. Framförallt för mycket tankar, känslor som hugger i bröstet; som lätt...

Av Linnea Blomqvist - 20 juli 2010 23:03


      Vissa dagar ser jag helt enkelt klarare än andra. Huvudet känns sådär härligt rensat, tomt men ändå upprymt; av klara tankar. Känslan av att inse vilka och vad som faktiskt betyder någonting eller allt. Att känna irritation och hat är b...

Av Linnea Blomqvist - 19 juli 2010 22:05


     Var är du när jag behöver dig? Jag ringer, Slår dom tio siffrorna som så många gånger förut när hela min värld håller på att rasa. Som det var då, precis som då men så olikt. Du svarade alltid mig, jag var alltid din första prioritering. Pip...

Av Linnea Blomqvist - 13 juli 2010 14:01

Att oroa sig för mycket gör mig bara svagare och att ha en massa måste inprentade i hjärnan förstör bara min tid. Att våga misslyckas är bra, att se sina misslyckanden som lärdomar kan vara fint. Att leva på hoppet, är det a waist of time? Att dröm...

Ovido - Quiz & Flashcards